Жити — значить працювати. Праця є життя людини. Вольтер

[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-_EnIz3ZpAlY/Wi_gKgtwi_I/AAAAAAAAA1Q/iXyuCR9UJZEhBJx4Ac88XL3BRSdkVf0mACCoYBhgL/s144-o/IMG_20171130_140112.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6486419180831468641#6498659258504088562″ caption=”” type=”image” alt=”IMG_20171130_140112.jpg” image_size=”640×480″ ]Складовою частиною трудового виховання є професійна орієнтація учнів – обґрунтована система допомоги (соціально-економічної, психолого-педагогічної, медико-біологічної, виробничо-технічної) учням у виборі професії відповідно до здібностей, нахилів і ринку праці.
Професія, яка відповідає інтересам і нахилам людини, викликає у неї задоволення. Особиста значущість професії підвищується, якщо вона престижна, має творчий характер, високо оцінюється матеріально.
Світ професій досить рухливий. Одні професії відходять у минуле, інші – з’являються. Тому учні потребують різносторонньої інформації про професії, кваліфікованої поради на етапі вибору життєвого шляху, підтримки й допомоги на початку професійного становлення.
До професійної орієнтації входять складові: професійна освіта (профінформація), професійна діагностика, професійна консультація, професійний відбір, професійна адаптація.
Професійна освіта – це ознайомлення учнів із світом праці, професій, з проблемами професійного самовизначення. Школярі дізнаються про соціально-економічні, психофізіологічні особливості тих чи інших професій, про потреби конкретного району, міста в робочих руках.
У профорієнтаційній роботі існує два підходи. Суть першого, адаптаційного, полягає у підборі професії для учня на підставі його наявних можливостей. Другий, розвиваючий, пропонує готувати учня до самостійного вибору спеціальностей. Сучасна школа орієнтується, здебільшого, на другий підхід і до певної міри проводить профорієнтаційну роботу, метою якої є професійне самовизначення учнів. При цьому школярі одержують допомогу у вивченні світу професій, виявленні і розвитку своїх здібностей, нахилів, реалізації професійного самовизначення.
В рамках загальношкільного проекту «Крок до зірок» з 27 листопада по 1 грудня 2017 року в Новоселицькій гімназії проводився тиждень профорієнтаційного виховання. Протягом тижня для учнів 5-9 класів були проведені бесіди на тему «Людина для професії чи професія для людини». Учні 1-4 класів брали участь у конкурсі загадок «Калейдоскоп професій». Старшокласники зустрілися з працівником Новоселицького районного центру зайнятості, яка розповіла їм про професії, які є затребуваними в районі, вимоги до працівників. По завершенню зустрічі – переглянули фільм «Ринок сучасних професій».[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-U1BxQYAEPSg/Wi_gKk9IbZI/AAAAAAAAA1Q/fbH1gqciXUQXvgeNI6lDiZJwKOC9UT-fQCCoYBhgL/s144-o/IMG_20171130_140039_BURST2.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6486419180831468641#6498659259642310034″ caption=”” type=”image” alt=”IMG_20171130_140039_BURST2.jpg” image_size=”640×480″ ]30 листопада учням 9-11 класів було запропоновано взяти участь у пізнавально-розважальній грі «Світ професій». Конкурсні завдання були складні, але цікаві. Треба було вибрати неіснуючі професії, відгадати зашифровані професії, які будуть затребувані в Україні найближчі роки, придумати та прокоментувати професію майбутнього, пройти співбесіду, та відповісти на запитання вікторини.
Старшокласники були активними, і за результатами переможцями стали учні 9-Б класу, ІІ місце посіли команди 10 та 11 класів, ІІІ місце – учні 9-А класу.

Класний керівник Д.М. Блейбер