Тиждень екології та біології

Зупинися, людино, на мить …

І відчуй, як планеті болить.

Як із серця крик вирина –

Зупинися, ЗЕМЛЯ в нас одна!

Як у серці тліє любов,

Щоб колись розгорітися знов.

Зупинися людино на мить …

І відчуй… Як планеті болить…

Н.Красоткіна

 18-22 березня 2019  року в Новоселицькій гімназії було проведено тиждень екології та біології в рамках загальношкільного проекту з виховної роботи  «Крок до зірок» та навчального процесу, метою якого було ознайомити учнів із проблемами людства ХХІ сторіччя; розвивати пізнавальний інтерес до екології та біології  як науки про живу природу , вміння вболівати за навколишній світ; допомогти усвідомити, що кожна людина несе персональ- ну відповідальність за майбутнє; формувати  екологічний світогляд  та  екологічну  культуру  дітей; виховувати  в  учнів свідоме  та дбайливе   ставлення до свого життя та здоров’я, любов і повагу до природи, шанобливе ставлення до планети Земля.   До проведення  заходів  учням заздалегідь були роздані  завдання і кожен клас працював над ними. Тиждень розпочався  з   перегляду відеоролика   «  « «Голос Землі»  на загальношкільній лінійці. Наступного дня відбулися радіолінійка  для учнів  5-11 класів  на тему ««Давайте разом  природу берегти» , промоакція: «ГМО – «За і проти»» та вікторина «Екологічна  абетка»  для учнів 5класів. Середа видалася самою наповненою, так як тут працювали не тільки учні а й вчителі. В цей день було проведено:  виставка стінгазет «Бережіть природу»  підготували 5 класи, «Земля – наш дім» –  7 класи,

«Видатні вчені – екологи» – 8класи, «Видатні біологи» – 9класи.Також учням була організована оглядова екскурсія в кабінеті біології. Так , як  20 березня – Всесвітній день землі, діти та всі присутні мали змогу переглянути  відеоролик « День Землі». На відкритий урок  в 7 клас  «Психологічне здоров’я. Стрес», були запрошені вчителі природничо-математичного циклу. Свою майстерність продемонструвала вчитель біології – Одажіу Росину Георгіївна. Учні 6-их класів  продовжили роботу тижня екології та біології  розповсюдженням  листівок «Збережемо первоцвіти!», «Правила поведінки в природі». Це  ще раз наштовхнуло  на те, що слід пам’ятати про збереження навколишнього  світу  нашої природи.  А на завершення тижня екології  та біології для учнів 5-6 класів було проведено інтелектуальну гру «Знавці світу природи» для учнів 5-6 класів. Конкурс був дуже захоплюючий: потрібно було відповісти на поставлені запитання вікторини, відгадати загадки, розгадати ребуси та анаграми, скласти як найшвидше пазл і назвати червонокнижну рослину, і найголовніше , намалювати міні- проект на екологічну тему та  захистити його. Із поставленими завданнями справилися гарно. Перемога дісталася  всім : ІІІ місце – 5-а та 5-Б класи;  ІІ місце  – 6- Б клас  та І місце дісталося учням 6-А класу.  Слід зазначити , що всі заходи під  час тижня екології та біології  дітям були дуже цікаві  та пізнавальні, а головне — вони побачили та зрозуміли , в якому стані знаходиться наша планета Земля сьогодні…

   Зараз вже складно знайти людину,  яка  хоча б раз в житті не задумувалась про екологію. Скрізь і всюди ми стикаємося із закликами бути більш відповідальними і свідомими. Наведемо кілька цікавих фактів і рішень, які відбуваються в світі екології.

10 місце. Місто без автомобілів.  Швейцарське маленьке містечко Церматт закрите для автомобілів з вихлопом. По ньому можна пересуватися тільки на велосипеді, гужовому транспорті або електромобілі. Тим часом, середньостатистичний автомобіль виробляє близько півкілограма газоподібних відходів на кожні сорок кілометрів шляху.
9 місце. Викиди від Інтернету. На пересилку спаму щорічно витрачається 33 мільярдів кВт / год електроенергії, що супроводжується викидом в атмосферу близько 17 мільйонів тонн вуглекислого газу, що рівносильно трьом мільйонам автомобілів.

Такої кількості електроенергії достатньо для електропостачання 2,4 мільйона будинків. На сьогоднішній день інформаційні технології вже є причиною надходження 2% вуглекислого газу в атмосферу Землі. Прогнозують, що до 2020 року на Інтернет буде доводитися 20% всієї емісії CO2.

8 місце. Стійке сільське господарство. Сучасне сільське господарство виробляє в два рази більше продуктів, ніж необхідно людям. Більше 50% зерна, що реалізується по всьому світу, йде на корм худобі або застосовується для отримання біопалива.
7 місце. Вода, навколо  вода.  70%  придатної до вживання прісної води витрачається на сільське господарство, 22% забирає промисловість і тільки 0,08% використовується в повсякденному житті.
6 місце. Альтернативні джерела енергії.  Крематорій в шведському місті Хельсінгборг забезпечує теплом 60 000 домівок, що становить 10% вироблюваної енергії місцевої енергетичної компанії.
5 місце. Корм для риби.  На величезних океанських лайнерах бізнес-класу є поля для гольфу. Основною проблемою цієї гри є те, що м’ячі частенько відлітають за борт. Одне німецьке підприємство стало випускати спеціальні м’ячі у вигляді спресованого риб’ячого корму для гравців, яким не чужа турбота про живе.
4 місце. Кенгуру не вміють псувати повітря. Кенгуру унікальні тварини – вони не здатні пускати гази. Утворений в шлунку цих тварин метан безперервно переробляється і всмоктується назад. Вчені шукають ген, відповідальний за таку поведінку, щоб забезпечити ним корів, і в підсумку зменшити викиди газів в атмосферу.
3 місце. І папір теж був

ає шкідливим. Паперові пакети не менш шкідливі для природи, ніж пластикові. Вони займають багато місця, вимагають більше енергії для їх переробки та виробництва, а на звалищі через пошарове розташування розкладаються не швидше, ніж їх поліетиленові аналоги.

2 місце. Нова система освітлення. Турботою про збереження енергії спантеличені в китайському місті Донгтан. Проблему вирішила фірма Philips: вночі вулиця в цьому місті освітлюється мінімально, але як тільки на ній появляється велосипедист або машина, миттєво включається освітлення.
1 місце. Популяція тварин скорочується.  За словами знаменитого Гарвадського біолога Уілсона щорічно зникає близько 30 000 видів живих організмів. До кінця цього століття планета Земля втратить близько половини свого нинішнього біорізноманіття. Прогнозують, що до 2050 року чверть всіх видів живих організмів буде перебувати під загрозою зникнення.

І на завершення нам  хочеться сказати,  що  забруднення  природи є великою проблемою суспільства в наше сьогодення. Існує багато причин чому ми повинні оберігати природу. По- перше, майбутнє наших людей  залежить від

нашого відношення до природи.  Саме ми вирішуємо майбутнє наших нащадків, у  якому оточенні  вони будуть рости і жити.

По – друге, не кожному

приємно жити в забрудненому місті і дихати брудним повітрям.  Отже,  збереження природи – наш прямий  обов’язок!

Дідух-Бойчук Т.Г.,

класний керівник 6-Б класу

Новоселицької гімназії