Гросмейстер повинен зробити вибір

між чорною і білою клітиною.

Кожного дня, кожної миті

Людина вибирає між добром і злом.

Конституція України характеризує Україну як суверенну, незалежну, демократичну, соціальну, правову державу. Тому цілком закономірно, що перед школою стоїть завдання виховати правосвідомого громадянина.

У рамках загальношкільного проєкту «Крок до зірок» з 12 по 16 грудня 2022 року, у Новоселицькому ліцеї № 1 проводився тиждень правового виховання, за який відповідали учні 9-их класів.

Протягом тижня з метою продовжити роботу щодо свідомого засвоєння учнями правових знань, усвідомлення своїх прав та обов’язків, прищеплення поваги до держави і права, проведення широкої роз’яснювальної та агітаційно-масової роботи серед дітей та батьків щодо подолання у правовій свідомості помилкових уявлень, які сформувалися під впливом негативних суспільних явищ; розвивати у дітей уміння орієнтуватися в життєвих ситуаціях, керуватися отриманими знаннями у своїй практиці у 9-11-их класах проведено години спілкування на теми: «Конституція у моєму житті», «Закон обов’язковий для всіх», «Відповідальність починається з мене».

Хлопці та дівчата 9-А класу виготовили буклети на правову тематику, які розповсюдили серед учнів середніх класів, а також відвідали початківців і розповіли їм про права та обов’язки дітей, залишивши буклети як пам’ятки.

У четвер для учнів 9-11 класів була організована правова гра «Чи знаєте ви свої права?», де ліцеїсти показали свої знання та вміння орієнтуватися у життєвих ситуаціях, використовуючи знання про свої права та обов’язки. Від кожного класу у грі брала участь команда з 5 учасників. Гра розпочалася із представлення команд, далі – бліц-турнір, у якому учні показали свої загальні знання з права, потім конкурси:

  • «Плутанина», потрібно серед карток віднайти окремо права і окремо

обов’язки.

  • «Допоможи героям», учасникам необхідно з’єднати казку та порушене в ній право казкового героя.
  • «Знайди пару», необхідно з’єднати право та відповідні їм обов’язки дітей.
  • «Щасливчики», треба поєднати казку та захищені в ній права дітей.

Зрештою, гра завершилася – і  старшокласники  отримали відповідні грамоти за свої знання з основ правознавства. Учні 9-А класу вибороли І місце у правовій грі, ІІ місце отримали команди 9-Б, 10-го та 11-го класів.

Вищезазначені заходи сприяли підвищенню зацікавленості учнів у вивченні правознавства.

Робота по формуванню правових відносин продовжується і далі. Вона сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння співвідносити в життя норми моралі та прав, застосовувати правові знання в повсякденному житті.

Класні керівники 9-А, 9-Б класу                     С. Д. Козак, Бабій Г.І.