Тиждень трудового та економічного виховання в Новоселицькій гімназії

[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-owG6Vk-xyrg/Wuln5wfeTSI/AAAAAAAABvk/Jal2U_7–NIik_eU6ARd-hSoJXLLPBmmQCCoYBhgL/s144-o/20180419_135320.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6486419180831468641#6550881374954212642″ caption=”” type=”image” alt=”20180419_135320.jpg” image_size=”640×360″ ]

Птиця створена для літання,
а людина – для праці.
Народна мудрість
Наше життя — це суцільна праця, адже саме так говорять перекази, які були створені багато років, навіть століть тому. Ці перекази свідчать про мудрість людей, які завжди були працьовиті. І саме ця працьовитість часто рятувало їм життя. Працьовитість — такого поняття в наш сучасний час напевно майже і не залишилося. Адже зараз працюють не просто тому, що люблять цю справу, це й процес роботи, не важливо який — фізичної чи розумової праці. Зараз більшість людей працює тому, що так треба, і по- іншому вижити буде дуже важко. Але і працюють ті, хто бідний, та інших можливостей немає, але у того, у кого є шанс заробити легким шляхом великі гроші той і працює старанно, адже такий процес роботи приносить надзвичайне прийняття. Легкі шляхи добування грошей , хіба це можна назвати працьовитістю, але зараз саме так стали називати таке заняття. Недарма казали і кажуть, що тільки в праці велика людина. Велика його сутність, бо саме тоді вона стає повною мірою видна, без різних вихвалянь на словах. І тільки на ділі можна зрозуміти наскільки людина сама по собі сильна, як по духу, так і фізично. Тільки в таких випадках, коли справа стосується роботи, проявляється характер людини, який по-справжньому і є таким…
Трудове виховання ґрунтується на принципах:
• єдності трудового виховання і загального розвитку особистості (морального, інтелектуального, естетичного, фізичного); виявлення і розвиток індивідуальності в праці;
• високої моральності праці, її суспільно корисної спрямованості;
• залучення дитини до різноманітних видів продуктивної праці;
• постійності, безперервності, посильної праці;
• наявності елементів продуктивної діяльності дорослих у дитячій праці;
• творчого характеру праці;
• єдності праці та багатогранності життя.
[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-iOqL3hCdr3w/Wuln52X8TGI/AAAAAAAABvo/pEjz0Fx31uwkFpVP-YLYB232ayluvbIKQCCoYBhgL/s144-o/190420183101.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6486419180831468641#6550881376533236834″ caption=”” type=”image” alt=”190420183101.jpg” image_size=”640×359″ ]

З трудовим вихованням тісно пов’язане економічне виховання, яке є важливим чинником підготовки особистості до повноцінного життя у ринковому середовищі.
16- 20 квітня 2018 року було проведено тиждень трудового та економічного виховання в рамках загальношкільного проекту «Крок до зірок». Головними завданнями тижня були: розвиток інтересу учнів до трудового навчання та економіки ; поглиблення і поширення знань дітей з предмета; розвиток самостійної творчої діяльності учнів; удосконалення професійної майстерності вчителів- предметників ; обмін досвідом, поповнення методичної скарбнички педагогів.

[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-CQto-LLT9_I/Wuln5-NdNvI/AAAAAAAABvo/6zgmM-lKzUUWxJJqCPG6ClzcgVE670JiQCCoYBhgL/s144-o/180420183082.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6486419180831468641#6550881378636740338″ caption=”” type=”image” alt=”180420183082.jpg” image_size=”640×359″ ]Етапи проведення тижня:
Понеділок: відкриття тижня трудового та економічного виховання.
Загальношкільна лінійка (перегляд відеоролика «Праця людини»)
Вівторок: радіолінійка для учнів 5-11 класів «Під лежачий камінь вода не тече» – значення праці для людини.
Середа-четвер: виставка поробок своїми руками «Умілі руки».
Четвер: виставка стіннівок «Економічні ребуси, кросворди».
Оглядові екскурсії кабінету економіки та трудового навчання.
Інтелектуальна гра «Цікавий світ економіки».
П’ятниця: розповсюдження листівок «Праця вчить, як на світі жити», пам’яток для батьків про трудове виховання. Підведення підсумків тижня трудового та економічного виховання.
До проведення тижня трудового та економічного виховання були залучені всі класи. Учні початкової ланки мали змогу більше дізнатися про працю людини та познайомитися з новим для них предметом економіка. Учні 5-Б класу підготували дуже гарний пізнавальний матеріал для радіолінійки. Після чого естафету тижня було передано виставці учнівської майстерності «Умілі руки» з роботами учнів 5-8 класів, де діти мали змогу продемонструвати свою творчість, уяву, винахідливість. Більш захопливою та інтригуючою стала інтелектуальна гра «Цікавий світ Економіки» для учнів 5-6 класів. Під час заходу діти мали змогу показати свої знання з трудового та економічного навчання. Звичайно, у грі завжди є переможці та переможені. Перемогу в цьому конкурсі здобули учні 5-Б та 6-А класів. А цікавинкою тижня були оглядові екскурсії кабінетами економіки та трудового навчання та обслуговуючої праці, адже рано чи пізно доводиться там працювати. Вчителі-предметники розповіли учням про правила безпеки по різних видах діяльності та про роботу в кабінетах. Виставка стіннівок «Економічні ребуси, кросворди» , яку підготували учні 9-11 класів, дала можливість дітям познайомитися та заглибитися в світ економіки та перевірити свої знання з предмету. Завершився тиждень розповсюдженням листівок про працю, яка допомагає нам в усьому, та підведенням підсумків про проведену роботу. І на завершення хочеться сказати, що така робота ніколи не залишається і не залишеться осторонь, тому що в праці можна спостерігати стійкі прояви людини. Кожна епоха накладає свій відбиток на процес її становлення. Не робить виключення і ХХІ століття – вік науково-технічної революції, комп’ютерної техніки, роботів, електронних і лазерних виробів, атомної енергії.
Праця — це родзинка людини. Хочеться, щоб було більше звичайних людей, які знайшли своє покликання. Адже такі люди і рухають Землю вперед, створюючи щось нове, саме вони залишають пам’ять про себе. Якщо більшість людей буде працювати з вогником в душі, то наше покоління залишить значний та позитивний слід на Землі.
Класний керівник 5-Б класу
Новоселицької гімназії
Тетяна Георгіївна Дідух-Бойчук

Поділитися публікацією: