Як зацікавити учнів читанням

[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-zX-h3QeOQR0/W7HMnaCLaoI/AAAAAAAACHk/xGspDx9EqrExPZxKyBkYUoUfmYkIAlLJQCCoYBhgL/s144-o/120920183283.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6480127504840830561#6607287105704651394″ caption=”” type=”image” alt=”120920183283.jpg” image_size=”3264×1832″ ]В.О. Сухомлинський писав: «Без високої культури читання немає ні школи, ні істинної розумової праці. Погане читання — як вимащене болотом вікно, через яке нічого не видно».  Останнім часом намітилася негативна тенденція – зниження  читацького інтересу учнів. Чи потрібно у нашому ХХІ столітті, переконувати когось в користі читання? Мабуть, ні!   Якщо раніше ми говорили, що головною причиною цього явища був телевізор, то тепер він відходить на задній план, поступаючись місцем – мобільним телефонам, комп’ютерам, Інтернету. Не дивлячись на вік запровадження сучасних інформаційних технологій, роль книги в житті підростаючого покоління важко переоцінити. Адже книга — це велике диво, створене людиною. Ще не вміючи читати діти розглядають малюнки до казок, слухають цікаві історії з вуст дорослих, потім щодня мають справу з книгою в школі, у бібліотеці, вдома. Завдячуючи книзі, ми маємо можливість вивчати минуле, знати сьогодення і зазирнути у майбутнє. І саме тому перед нами, вчителями-словесниками, лежить важливе завдання – не тільки  залучити учнів до читання книг, а й навчити їх отримувати задоволення від процесу читання.

Не таємниця, що у 5 клас приходять учні, які вміють добре читати і переказувати твори. Але, напевне, жодному з нас не хотілося б, щоб учень весь урок переказував прочитаний твір, тому  дуже важливо навчити учнів не сліпо переказувати, а творчо інтерпретувати, сміливо висловлювати власні думки, аргументувати  свої переконання, відстоювати свою думку, вміти проаналізувати характери, вчинки персонажів, дати їм оцінку, зрозуміти творчий задум автора. Одним словом  – сформувати активного  свідомого читача.    Якщо нам вдасться реалізувати все задумане, тоді  ми підготуємо учнів до активного самостійного життя. Прикладом формування читацької компетентності 5-их  класів стала пам’ятка  «Юному читачу», яку підготувала творча група учнів 9-их класів завітавши до них у гості на урок зарубіжної літератури, присвячений знайомству з предметом. Метою цього уроку  стало формування свідомого читача, залучити учнів до процесу читання. Навчити юних гімназистів розумінню важливості книги, виховувати у них відчуття пошани і любові до неї допоможуть у майбутньому  різноманітні заходи та літературні свята.

Дев’ятикласники подарували п’ятикласникам пам’ятки, в  яких кожен із них матиме змогу прочитати поради в майбутньому спілкуванні із книгою.

Таким чином приводимо  учнів до певного висновку, що ніщо не замінить живого спілкування з книгою: ні кіно, ні телевізор, ні комп’ютер. Бо хіба комп’ютер має серце, що б’ється?  Дуже велику роль в цьому мають допомагати батьки ,  бо   яка ж то втіха, коли мати або тато беруть книжку і сідають, щоб почитати своїй дитині.   Тому необхідно знайти хвилин 30, аби дозволити собі розслабитися і, не поспішаючи, на ніч або коли виникає перерва у домашніх справах, почитати разом з дитиною.

Як би там не було, як би не склалося ваше подальше життя, я впевнена, що уроки зарубіжної літератури дадуть вам багато такого, що стане в пригоді у майбутньому. Ви  довідаєтеся  багато цікавого про життя інших народів, про їхні традиції і звичаї, крім того, підвищите свій культурний рівень, і врешті-решт   збагатите  свою мову.   Читайте, навчайтеся, творіть…

Дідух-Бойчук Тетяна Георгіївна,

вчитель зарубіжної літератури

Лунік В.Д. – бібліотекар

Новоселицької гімназії

[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-8qDXGrb3Hc0/W7HMnTbBkJI/AAAAAAAACHk/-s_wSkOM9A0LO4ofOzbapBbgqOPmt2dXACCoYBhgL/s144-o/120920183296.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6480127504840830561#6607287103929815186″ caption=”” type=”image” alt=”120920183296.jpg” image_size=”3264×1832″ ] [peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-nlNM4DgtxRI/W7HMnenLQDI/AAAAAAAACHk/33a74-G_eDA1jbSbjT4X9HCZIIIUU48wwCCoYBhgL/s144-o/120920183295.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6480127504840830561#6607287106933571634″ caption=”” type=”image” alt=”120920183295.jpg” image_size=”3264×1832″ ] [peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-qmFwnYX2Dpw/W7HMncwUWPI/AAAAAAAACHk/KbHaqK4ULWYdbfSkln6UzShJEK0k4pL7gCCoYBhgL/s144-o/120920183293.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6480127504840830561#6607287106435045618″ caption=”” type=”image” alt=”120920183293.jpg” image_size=”3264×1832″ ] [peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-ztIQ2HhI4MI/W7HMnZz51JI/AAAAAAAACHk/5ZBTeS9lPKc3Pl8GmogU75bmIgPUd5AzQCCoYBhgL/s144-o/120920183290.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6480127504840830561#6607287105644778642″ caption=”” type=”image” alt=”120920183290.jpg” image_size=”3264×1832″ ]

Поділитися публікацією: