Знайти своє покликання – джерело щастя.
Профорієнтація – це сприяння професійному самовизначенню людини, яке захоплює як мотиваційну сферу (нахили, інтереси, цілі, наміри), так і операційну сферу (здібності, знання, уміння та ін.). Професійне самовизначення і професійне “дозрівання” триває протягом усього життя: людина вибирає професію, проходячи стадії фантазії, проб, виборів, їх реалізації, потім вступає в професію, пізніше часом змінює саму професію чи спеціальності всередині неї залежно від змін у світі професій, від змін в собі самому, від ставлення до праці. Професійний розвиток людини – це безперервний ланцюг професійних виборів.
Звичайно, успішне вирішення проблеми вибору майбутньої професії залежить від багатьох обставин життя молодої людини. Але провідну роль тут відіграє вміння правильно планувати своє життя, будувати життєвий прогноз, передбачати можливі наслідки власних рішень і вчинків. Вибір професії для старшокласників сьогодні є усвідомленою необхідністю і саме в рамках загальношкільного проєкту з виховної роботи «З Україною в серці» за напрямком профорієнтаційне виховання в 11-А класі проведено виховну справу з елементами тренінгу на тему «Види та групи професій».
Метою заходу було сформувати уявлення про критерії і мотиви вибору професії; виховувати спрямованість на самопізнання як основу професійного самовизначення; формувати вміння аналізувати свої здібності, співставляти їх з вимогами конкретної професії допомогти учням визначити власні професійні інтереси, нахили; сприяти виявленню професійних схильностей; навчити проводити дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації (ЗМІ); розвивати розуміння значення вибору професії; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я і майбутнього заняття.
Випускники переглянули презентацію, виконали декілька вправ пов’язаних з класифікацією професій за типами, відповіли на питання гри «Най – най» та вікторини «Плутанина в професіях», розібрали формулу професії: „ХОЧУ” – „МОЖУ” – „ТРЕБА”, а також отримали від практичного психолога рекомендації “Вибір майбутньої професії”.
В процесі роботи учні дійшли висновку, щоб втілити у життя всі свої бажання та прагнення, необхідно спочатку з’ясувати, чого насправді хочеш. А ще, крім усього, треба, планувати власну траєкторію оволодіння професією.
Класний керівник Сніжана Козак