Серйозні та не пустотливі,
Допитливі, цікаві, чемні.
Природи друзі ми розумні:
Дерева, квіти доглядаємо,
Про пташок узимку дбаємо.
Нещодавно учні Новоселицької гімназії 1-Б класу успішно завершили розпочату три тижні тому роботу над навчальним проєктом з ЯДС на тему: «Щоб пташка голосно співала». Метою даного проєкту було: дослідити, які пташки залишаються в нас зимувати і як їм живеться взимку; з’ясувати значення птахів у житті людини та їх залежність від нашої поведінки; тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до пернатих друзів; навчити спостерігати за життям птахів, які залишились зимувати та допомогти їм узимку. Очікуваним кінцевим результатом стало: виготовлення годівничок і шпаківень та створення і організація регулярної роботи «пташиної їдальні» на шкільній території.
Першим етапом були: постановка проблемного питання, ознайомлення з темою та метою навчального проєкту, визначення завдань та шляхів їх реалізації. За допомогою вчителя першокласники об’єднались у групи: «Дослідники», «Птахолюби», «Трударики». І ось робота закипіла…
В перших класах НУШ протягом навчального року заплановано багато навчальних екскурсій та спостережень у природу (ліс, парк, сад, двір). Саме під час спостереження ми дізнавалися, які птахи залишилися зимувати, яка їхня поведінка взимку, де переважно знаходяться, чим вони займаються та чим харчуються.
Наступними шляхами розв’язання проблеми стали: проведення бесіди на тему: «Зима для птахів», організація виставки малюнків «Птахи взимку», вправляння у розпізнаванні зимуючих птахів, виготовлення годівниці для птахів власноруч чи з допомогою батьків та розроблення «Правил підгодовування птахів».
Слідуючим кроком був захист урок-презентація проєкту під назвою: «Пташина їдальня», на якому учні продемонструвати свої годівнички та шпаківні, знайдений матеріал про птахів, ознайомились з правилами підгодовування птахів. Це був справжній «парад годівниць»: із пластикових пляшок та відерця, декорованих корою дерева та нитками, із ДСП та фанери, пофарбованих та розмальованих малюнками дошок та зв’язаних гілочок дерева.
Для розвішування годівниць і шпаківень ми запросили татусів з класу, адже саме вони зробили все, щоб кожен учень міг принести власну годівничку і сказати з радістю в очах: «А це моя! Ми з татом її зробили».
Отож, у висновку можна сміливо сказати, що проєкт завершено на «відмінно», добру справу зроблено і – це наша спільна праця учнів, батьків та вчителя. Тож щиро дякую усім, хто взяв участь у проєкті та не залишився байдужим у створенні «пташиної їдальні» на території гімназії.
Класний керівник 1-Б класу: Сірякова О.В.