Томулець І.П. – переможець Міжнародної програми педагогічної майстерності ТЕА

       Вчитель англійської мови Новоселицької гімназії Томулець Ірина Петрівна стала фіналістом Міжнародної  Програми педагогічної майстерності  та досягнень [peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-xQPsqlzBBws/Wky1G0imsUI/AAAAAAAABLI/DywcMMppWOIJ4xsS4CfcdGVHf06I1e3qwCCoYBhgL/s144-o/IMG-0f9863c3f761db50ec91b75106567c66-V-min.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6480127504840830561#6506774690431152450″ caption=”” type=”image” alt=”IMG-0f9863c3f761db50ec91b75106567c66-V-min.jpg” image_size=”1019×1019″ ]вчителів (ТЕА). Участь у конкурсі взяли 178 вчителів з 42 країн Євразії, Азії, Африки та Латинської Америки.  Ірина Петрівна є одним з чотирьох педагогів України, що виграли освітянський конкурс та були запрошені для подальшого 7-тижневого навчання в університеті Невада-Ріно та стажування в середній школі штату Невада у  США. Ось, що Ірина розповіла про свою участь у програмі.

[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-6eBdOvgNcOA/Wky1G4M67jI/AAAAAAAABLI/1A6HdJzp6YgQYS5CvvoSFj03-V6qIHGwwCCoYBhgL/s144-o/IMG-db2a25e29a43a7e9fab77957fda2294b-V-min.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6480127504840830561#6506774691413945906″ caption=”” type=”image” alt=”IMG-db2a25e29a43a7e9fab77957fda2294b-V-min.jpg” image_size=”720×720″ ]

 “Я завжди хотіла бути вчителем. Напевно тому, що завжди була оточена кращими представниками професії. Бути вчителем означало для мене бути розумним і освіченим. А вчитися я завжди любила. Я з учительської династії, тому для мене це ще й сімейна традиція. Англійську мову — частину прекрасних культур Британії і США — обожнювала з дитинства.

Про програму ТЕА дізналася випадково. Запрошення на участь з’явилося в моїй стрічці новин у соцмережі. Для мене це вже друга програма, фінансована американським урядом (в 1999/2000 рр. я вчилася в американській школі за програмою flex), тому я вважала, що шансів виграти ще раз немає. Зі 178 учасників вибирали тільки чотирьох. Я розповіла рідним, і мій батько наполіг, щоб я взяла участь.

Потім тур за туром проходила відбір (анкета, мотиваційні листи, есе, міжнародний іспит toefl, співбесіда в американському посольстві) і півроку чекала результату. Була дуже рада, коли отримала лист, що пройшла в фінал. Але між оголошенням результатів та поїздкою був рік. Чекати було важко. Багато хто вже не вірив, що я поїду.

Різниця у викладанні іноземної мови дуже велика. У США не навчають граматики, більше розмовної мови. Домашнього завдання в дітей практично немає. Основну частину роботи виконують на уроці. Вчитель говорить мало, діти працюють у групах. Тут не вчать зубрити, а розвивають навички аналітичного й критичного мислення, креативність, уміння знайти потрібну інформацію.

Виконати програму для вчителя не головне, тому дітей не женуть у шию і не очікують, що вони засвоять усе. Діти вчаться за своїми можливостями, їх не порівнюють з однокласниками — рейтинги заборонені. Ніхто, крім батьків, не бачить оцінок. Навчання проходить без тиску і зауважень. Американські школярі дуже рідко вчать напам’ять, і це ніколи не тексти. Найчастіше — винятки з правил.

Різниця у ставленні до дітей величезна. У школах сувора дисципліна. Школярі не можуть запізнитися на урок, прогуляти або втекти. Правила для всіх однакові, і батьки бояться їх порушувати ще більше, ніж діти. Батьки не роблять ремонтів у школі, не купують техніку. Діти почуваються на уроці дуже вільно, можуть сидіти на підлозі, ходити, їм не роблять зауважень і тим більше не читають моралі. Технічні засоби використовуються на кожному уроці: проектор, комп’ютер, планшети. олімпіад з предметів немає, школярі змагаються в спорті.

Вчителі щороку здають тести паралельно з учнями. За результатами тестування — вчителя та учнів — вирішується доля вчителя, визначається його категорія, зарплатня, чи продовжать контракт на роботу, який підписується раз на кілька років залежно від стажу і якості роботи.

Роботу школи в цілому контролює опікунська рада, до складу якої входять батьки і депутати міської ради. Перевірок різних структур у школах немає. Школа — це держава в державі, де є обов’язки в дітей і педагогів, де є права, де дотримуються Конституції США, де результат роботи чітко демонструють тестування та обов’язкові есе.

Я багато займаюся самоосвітою. Вчитися новому в університеті Ріно для мене задоволення. Багато популярних американських методик я вже знала і використовувала в своїй роботі — clil, flipped classroom. І ще дуже багато цікавого і корисного дізнаюся. Буду всім тим користуватися сама і поділюся з колегами”.

На сьогодні Нова українська школа потребує справжніх педагогів-фахівців, які спроможні підготувати дитину для життя у сучасному світі, без мовних кордонів здобувати подальшу освіту в інших країнах. І Новоселицька гімназія пишається своїм вчителем, бажає Ірині Петрівні та її учням нових здобутків та перемог на освітянській ниві.[peg-image src=”https://lh3.googleusercontent.com/-INnwlIECVlE/Wky1G6Cle8I/AAAAAAAABLM/10BXk1l-Eeg0rqxMeKi3AyfTUuCNcHHRQCCoYBhgL/s144-o/IMG-d09dbd472bb59ca7bfb6c9851f446926-V-min.jpg” href=”https://picasaweb.google.com/107089070313193142780/6480127504840830561#6506774691907468226″ caption=”” type=”image” alt=”IMG-d09dbd472bb59ca7bfb6c9851f446926-V-min.jpg” image_size=”1080×1080″ ]