Школа – це осередок постійної взаємодії між людьми. Напружені стосунки в дитячому колективі – це боляче і неприємно. Якщо існує конфліктна ситуація – її обов’язково треба вирішити. Інакше це буде заважати.
Конфлікт – (лат. conflictus – зіткнення, сутичка ) це протистояння, в якому немає систематичного насильства, але присутні розбіжності і протиріччя між сторонами. Конфлікти трапляються не тільки між дітьми – бувають задіяні і батьки, і педагоги. колективу розвиватися та існувати. Такі явища можуть виникати, але слід одразу їх вирішувати.
Типовими ознаками конфлікту є:
- нерегулярність;
- баланс (рівність) сил – здатність кожної зі сторін конфлікту впливати на процес конфлікту, відносна рівність фізичних сил, соціально-психологічної адаптованості, комунікаційних навичок, соціального статусу, стану здоров’я, ментального розвитку;
- відсутність умислу заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування своїм інтересам та/або спричинення соціальної ізоляції;
- розкаяння сторін конфлікту;
- зусилля сторін конфлікту спрямовані на вирішення конфлікту.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЕФЕКТИВНОГО РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТУ
- З’ясуйте, що призвело до конфлікту: дії іншої сторони або ваше нерозуміння ситуації. Припускайте краще, намагайтеся з’ясувати, що мав на увазі опонент. Ставте правильні і тактовні запитання.
- Відстоюйте свою позицію, але не тисніть на співрозмовника. Не вимагайте, щоб людина змінилася. Тиск обмежує можливості обох сторін і не сприяє вирішенню конфлікту
- Стежте за тим, що говорите. Не принижуйте опонента, не узагальнюйте (не використовуйте слова «завжди» і «ніколи»), говоріть про конкретні речі, вирішуйте основну проблему, не чіпляйтеся за дрібниці.
- Стежте за своїми емоціями, не ігноруйте їх, але й не дозволяйте їм керувати вашою поведінкою. Говорячи про те, що ви відчуваєте, ви пояснюєте опонентові вашу позицію («Мене дуже засмучує, коли люди порушують свої обіцянки. Будь ласка, краще не обіцяй того, чого не можеш зробити»).
- Не бійтеся йти на поступки. Поступка не означає поразку, а дає змогу продовжити діалог. Гнучке і творче ставлення до ситуації –одна з умов управління конфліктом.
Ірина УНГУРЯН, соціальний педагог
🔵ЗАПРОШУЄМО ОЗНАЙОМИТИСЯ🟠:
ХТО МОЛОДЦІ? МИ - МОЛОДЦІ! ВІДБУВСЯ ЩОРІЧНИЙ КОНКУРС ІМ.Т.ШЕВЧЕНКА21 Грудня, 2024
ДМИТРО ЛАВРЕНТЬЄВ – ФІНАЛІСТ КОНКУРСУ ЕСЕ «1000 ДНІВ ВІЙНИ. МІЙ ШЛЯХ»19 Грудня, 2024
ЗАВЕРШИВСЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ЕТАП ОЛІМПІАД18 Грудня, 2024
НУШ В ДІЇ: ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ13 Грудня, 2024
ІНСТИТУЦІЙНИЙ АУДИТ – ВАЖЛИВИЙ ЕТАП В ЖИТТІ ЗАКЛАДУ11 Грудня, 2024