Незабаром завершується третій етап «Сертифікації – 2021» вчителів початкових класів, яка відбувається в три етапи протягом року: незалежне тестування, самооцінювання власних компетенцій та спостереження освітніх експертів за роботою вчителя.
Минулого року ми успішно пройшли ці випробовування і тому цьогоріч нам запропонували спробувати себе вже в ролі експерта сертифікації. Бути експертом – це велика відповідальність, як і вчительська готовність і велика сміливість пройти сертифікацію. Адже експерти вивчають практичний досвід учасників через самопрезентацію вчителя, анкетування адміністрації закладу освіти та керівника методичного об’єднання, спостереження за навчальною діяльністю вчителя на двох заняттях, а також інтерв’ювання з учасниками сертифікації.
Дійсно, робили це не заради грошей чи «корони», а нам цікаво було спробувати на собі родзинку реформування – сертифікацію, а також стати частиною команди освітян-експертів. Перш ніж стати експертами ми працювали на триденних курсах методичного центру ДСЯОУ, а саме: слухали лекції, дивились презентації, які практично обговорювали; переглядали навчальні заняття вчителів-практиків; вчилися їх аналізувати, спостерігати, задавати питання під час інтерв’ю і при цьому дуже хвилювались, коли проходили тестування.
Експертами ми були в різних областях України: Харківщини, Донеччини та Хмельниччини. І повірте, як експерти та вчителі – практики ми теж дуже хвилювалися, як об’єктивно оцінити усі компетентності вчителя онлайн, як розгледіти тих справжніх агентів змін.
Все вдалося! Досвід у ролі експертів виявився корисним та цікавим, завдяки нашому бажанню самовдосконалюватися, йти в ногу з часом та творити майбутнє освіти України.
Вчителі-експерти: Сірякова Оксана, Алтухова Ірина та Чебан Ірина.