«Магічний урок доброчесності»

Академічна доброчесність – шлях до успіху

     Доброчесність – це не явище природи,

         воно не змінюється з часом

                   та не залежить від пори року.

Доброчесність – це внутрішній стан.

Джон Дональд

…такими словами розпочався «Магічний урок доброчесності»  в 9-Б класі Новоселицького ліцею №1 в рамках тижня доброчесності. Метою заходу було формування  в учнів уявлення про доброчесність, ознайомити учнів з основними принципами, кодексом  доброчесності. Також із видами та суттю порушень академічної  доброчесності та навчити їх розрізняти різні види порушень академічної доброчесності.

Під час дійства учні мали змогу дізнатися про те, чи потрібна дітям доброчесність? Також через гру «Квітка доброчесності» учні познайомилися з поняттям «академічна доброчесність», яке  визначене в Законі «Про освіту», усвідомлюючи  географічні межі поширення цього терміну. Також мали змогу розглянути кейс « Принципи академічної доброчесності», завдяки чому діти мали змогу  більш детально та широко розкрити поняття академічної доброчесності через ключові її категорії, тобто принципи. Але не забули й про порушення академічної доброчесності . Учні розглянули  різні види порушень академічної доброчесності та навчилися відрізняти їх. І на завершення  магічного уроку говорили про відповідальність, адже це , на думку учнів, в наш час найголовніше.  Працюючи  над проєктом з правового виховання  «Права й обов’язки учнів», діти вже дізналися про  відповідальність, яка передбачена законом за не доброчесність та за допомогою гри вибудовували свої кроки до досягнення успіху, не порушуючи академічної доброчесності.

В кінці нашого заходу  учні зробили певні висновки щодо академічної доброчесності. Для того,  щоб змінити ставлення нашого суспільства до негативних соціальних явищ :корупції, хабарництва, плагіату, порушення авторського права і решти, потрібно жити по-новому. А починати треба  з себе, тобто нам в навчанні слід: самостійно виконувати навчальні завдання; завжди вказувати посилання на джерела інформації; дотримуватись норм законодавства про авторське право і суміжні права; надавати достовірну інформацію про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, джерела інформації.

Отже, пам’ятайте: засади державної політики в сфері освіти та принципи освітньої діяльності прописані в  Законі України «Про освіту». Стаття 42 Закону України «Про освіту» подає саме таке визначення академічної доброчесності. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових (творчих) досягнень.

Вивчайте, дотримуйтеся, виконуйте!!!

Класний керівник 9-Б класу: Дідух-Бойчук Т.Г.,

Новоселицький ліцей № 1