«Проєктне навчання в математиці»

В рамках практичної діяльності шкільної професійної спільноти вчителів природничо-математичного циклу, проводяться цікаві уроки математики у форматі “урок-проєкт”, щоб показати зв’язок математики із повсякденним життям та з іншими  науками, розвивати в учнів ключові компетентності, а саме, уміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності.   Так, наука, яка є «фундаментом», на якому будується важливий напрямок життєдіяльності людини –  геометрія. Ця наука дає людям можливість знаходити площі та об’єми, правильно креслити  проєкти будівель та машин. Неможливо уявити сьогодні навчання дітей без практичного застосування знань, адже це успішне майбутнє нашої країни. Урок захисту проєктів «Подібні трикутники в архітектурі та побуті», який  відбувся в  8-Б класі Новоселицького ліцею № 1,  мав за мету систематизувати й узагальнити знання учнів з теми «Подібність трикутників»; сформувати вміння і навички застосовувати ознаки подібності трикутників та наслідки з них до розв’язування задач, розвивати вміння узагальнювати, конкретизувати властивості вивчених об’єктів та відношень і застосовувати їх до розв’язування практичних задач, що моделюють реальні життєві ситуації; виховувати культуру математичного мовлення та пізнавального інтересу учнів.   «Покажи мені  – і я запам’ятаю,  дай мені діяти самому – і я навчуся», такими словами давньої китайської мудрості розпочався урок.                                       Дуже часто архітектурою називають дочкою геометрії. Архітектура та геометрія взаємопов’язані, оскільки архітектори використовують для планування будинків, прикрашення їх, мінімізації швидкості вітрів біля основ будівель.   Працюючи над проєктами діти навчилися застосовувати на практиці знання з теми «Подібність трикутників», абстрактно мислити та моделювати різні життєві ситуації у сучасному світі. Цікавими та змістовними була учнівська інформація, яку вони представили в своїх роботах. Діти зосередили увагу на те, що нас оточують предмети трикутної форми, а саме: люстерка, подушки, навіть біжутерія та оригінальні прикраси. Згадали також про дорожні знаки, які трапляються нам щодня. На завершення уроку учні зробили певні висновки з вивченої теми, що знання «подібності трикутників» є важливим для повсякденного життя, а також в практичному застосуванні при проектуванні та побуті.

Людмила Павлівна Лютик,

вчитель математики

Новоселицького ліцею № 1