Учнівська творчість на уроках зарубіжної літератури

Розум полягає не лише у знанні,

 але й у вмінні застосовувати ці знання.

Аристотель

Творчість – вища форма активності та самостійності в діяльності людини. Адже головне завдання сучасного уроку – це створення такої ситуації, щоб учневі було цікаво, щоб дитина мала змогу розвивати свої творчі здібності.

Література, без перебільшення, – царство творчості, її синонім. Вона представляє нам світи, створені уявою художника, його фантазією, художньою вигадкою. І постають вони як реальні, живі, приваблюючи читача своєю довершеністю і красою.  Уроки зарубіжної літератури – це уроки естетики художнього тексту, вияву непересічного таланту письменника на тлі певної епохи та культури. Виховання має бути таким, що спонукає учнів до самовіддачі через власну творчість.

Навчання за своєю природою – процес творчий. А будь-яка творча діяльність вимагає постійного напруження духовних сил. Там, де школярам лише нав’язуються готові істини, де панують пасивність і бездумна споглядальність, орієнтація на зубріння, де не виховується самостійність і творча активність, – не може бути справжнього навчання і розвитку дітей. Подібне навчання здатне лише притупити їх розумові здібності.

Так учні 9-А класу Новоселицького ліцею № 1 під час вивчення літературного твору Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера», вирішили провести на уроці круглий стіл, куди запросили головного героя роману- казки  – Гуллівера, створивши образ  самостійно. Звичайно, діти не очікували, що дійство вийде таке незвичайне. Адже Гуллівер дуже  толерантно спілкувався та відповідав на поставлені йому запитання. Такий вид проведення уроку допомагає та стимулює учнів не тільки до читання, а й до творчості.   Також хочу зауважити, що на уроках  не забуваю про предметні компетентності, які допомагають учням у освітньому процесі.

І на завершення хочу сказати:   не намагайтеся дати певну суму знань, а дбати про паростки творчості; вчасно бачити таких учнів, виявляти  приховані творчі здібності дітей; шукайте  такі завдання, які б пробуджували дитячі душі до творчості, заохочували дітей шляхом постійного тренування, творчими вправами, спрямованими на розвиток допитливості, мислення, фантазії, уяви. Творіть, і у вас все вийде!

Дідух-Бойчук Тетяна Георгіївна ,

вчитель зарубіжної літератури

Новоселицького ліцею №1