Нині відключений від мережі пристрій – це ніщо, він не має сенсу. Цінність з’являється, коли він стає частиною загальної великої мережі девайсів/гаджетів із доступом до різноманітних сервісів. Усі вони спрямовані на покращення нашого життя чи задоволення певних потреб.
Найбільша проблема кіберпростору така: у підлітків є відчуття, що у випадку загрози вони можуть просто вирішити цю проблему, вимкнувши цей-таки телефон чи комп’ютер. Утім, ця думка – хибна. Тож ми маємо розуміти правила поведінки в кіберпросторі та навчитися з цим жити.
Коли ви використовуєте телефон, то поринаєте в уявний простір, а там – цукерки перемішані з брудом, безліч поганців та вірусів. І це все треба вміти фільтрувати. Сучасна людина має значно більше викликів у кіберсвіті. Зокрема, в інтернеті діти можуть піддаватися трьом найголовнішим загрозам: шахрайству, вимаганню та цькуванню.
Основною темою для обговорення виховної справи для шестикласників була особиста безпека у мережі, а також безпечне використання соціальних мереж. Учні також засвоїли декілька правил у кіберпросторі:
- Ти спілкуєшся не з пристроями, а все ж таки з людьми через пристрій. На іншому боці може бути хто завгодно, навіть якщо тобі пише хтось, хто здається знайомим.
- Те, що ти розмістиш в інтернеті чи відправиш у повідомленні, автоматично стає не твоїм. Тому треба розуміти, що таке цінна інформація та чому її не варто нікому надсилати.
- Усе, що ти отримав, але не очікував отримати, – підозріло.Тебе можуть обдурити.
- Безкоштовний сир – лише в мишоловці. Гроші просто так не даються. Якщо в тебе є потреба в грошах, краще скажи про це дорослим, яким довіряєш.
- Якщо ти в чомусь сумніваєшся – проконсультуйся з дорослим.
- Ще одним правилом може бути, наприклад, не натискати (або не тицяти) на сайти з доменом «ru».
Виховна справа була цікавою та корисною.
Класний керівник 6-Б класу Оксана ПЕТРОВА