Сучасна освіта перебуває на етапі активних змін, пов’язаних із впровадженням компетентнісного підходу, який орієнтований на формування в учнів ключових компетентностей. Такий підхід передбачає інтеграцію знань, умінь і цінностей для ефективної реалізації особистісного потенціалу. Інноваційний потенціал цього підходу відкриває широкі можливості для творчого підходу вчителів, особливо у початковій школі, де закладаються основи успішного навчання.
Методичний міст: «Формування читацької компетентності молодших школярів в системі інтегрованого навчання» розпочала Галина Горбатюк. Вона наголосила, що формування читацької компетентності є ключовим завданням початкової школи, адже саме в цей період закладається любов до читання та здатність критично сприймати інформацію. Інтеграція читання з іншими предметами дозволяє учням не лише краще засвоювати навчальний матеріал, а й розвивати навички аналізу, синтезу та креативного мислення. Наприклад, на уроках природознавства можна читати науково-популярні тексти, а на уроках математики – розв’язувати задачі з елементами літературних історій.
Оксана Сірякова розповіла «Вплив рухливих ігор на розвиток фізичних якостей учнів початкових класів». Рухливі ігри – це не лише спосіб підтримати фізичне здоров’я учнів, а й ефективний метод розвитку їхніх соціальних навичок, уваги та витривалості. Включення таких ігор у навчальний процес сприяє гармонійному розвитку дитини. Наприклад, активні ігри під час перерв чи фізкультхвилинок дозволяють учням перезавантажитися, зняти емоційну напругу та повернутися до навчання з новими силами.
«Забезпечення рухової активності школяра та попередження втоми» розкрила Людмила Кодряну. Однією з важливих складових ефективного навчання є забезпечення рухової активності школярів. Чергування розумової та фізичної діяльності, виконання вправ для зняття напруги, організація динамічних пауз – усе це допомагає запобігти перевтомі й підвищити концентрацію учнів. Також варто враховувати ергономіку навчального середовища: зручні меблі, відповідне освітлення та достатній простір для руху.
Насамкінець вчителі обговорили «Подолання освітніх втрат: виклики, шляхи та інструменти». Освітні втрати, спричинені карантинами, дистанційним навчанням чи іншими обставинами, є серйозним викликом для сучасної школи. Педагогам важливо знаходити ефективні способи для відновлення знань та навичок учнів. Використання адаптивних технологій, створення індивідуальних навчальних траєкторій, організація додаткових занять чи програм менторства можуть значно допомогти в подоланні цих проблем.
Педагоги звернули увагу на те як «Як створити шкільний простір, що мотивуватиме учнів навчатися?» Крістіна Кочервей наголосила, що навчальне середовище відіграє важливу роль у формуванні мотивації до навчання. Тому важливо створювати шкільний простір, що буде надихати дітей пізнавати нове. У цьому можуть допомогти тематичні зони в класі (наприклад, «куточок природи» або «лабораторія математики»), інтерактивні елементи (плакати, таблиці, інтерактивні дошки), а також сучасні цифрові технології, які роблять навчання цікавим і доступним.
Компетентнісний підхід в освіті відкриває нові горизонти для педагогів і учнів, дозволяючи не лише засвоювати навчальний матеріал, а й розвивати особистісні якості, необхідні для успішного життя. Інноваційні форми роботи, такі як методичні мости, педагогічні консиліуми чи творча лабораторія, сприяють розвитку критичного мислення, фізичної активності та емоційного благополуччя дітей. Саме завдяки таким підходам можна забезпечити якісну й сучасну освіту.
Керівник ШПС Ельвіра Куті
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.