НУШ В ДІЇ: ВИВЧЕННЯ ХАЙКУ НАДИХАЄ УЧНІВ НА ТВОРЧІСТЬ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

У межах реалізації концепції Нової української школи особлива увага приділяється розвитку ключових компетентностей учнів, формуванню критичного мислення, творчих здібностей та емоційного інтелекту. Уроки зарубіжної літератури стають не лише джерелом знань, а й простором для самовираження, натхнення та відкриттів. Один із яскравих прикладів — вивчення японського поетичного жанру хайку в 6-А класі (вчитель Тетяна ДІДУХ-БОЙЧУК).

Хайку як інструмент розвитку креативності. Хайку — короткий поетичний твір, що складається з трьох рядків (5–7–5 складів), який часто передає миттєвість, настрій, спостереження за природою або стан душі. Така форма є водночас простою та глибокою, що робить її ідеальним матеріалом для учнів середньої школи.

Під час уроку вивчення хайку в рамках теми “Поезія Сходу”, учні не лише знайомилися з культурою та традиціями Японії, але й отримали змогу відчути красу слова, навчитися передавати емоції стисло і точно, розвивати образне мислення.

Такі уроки сприяють формуванню не лише літературної, а й емоційної компетентності. Діти вчаться уважно спостерігати за світом, помічати красу в дрібницях, висловлювати свої думки лаконічно, але змістовно. А головне — вони вчаться творити, передавати свої емоції через малюнок. Учні отримують позитивний досвід взаємодії з текстом, що залишається з ними надовго.

Поділитися публікацією: