Проект 8-Б класу: «Дбати про здоров’я – це дбати про життя!»

На початку лютого  2019 року учні 8-Б класу Новоселицької гімназії в рамках загальношкільного проекту «Крок до зірок» розпочали працювати над  реалізацією власного класного проекту з здорового харчування та формування культури дбайливого ставлення до свого здоров’я. Прихильники сучасних технологій стверджують, що ГМО-продукти – їжа майбутнього. Їх противники наполягають на тому, що ці продукти шкідливі для здоров’я. З моменту появи трансгенів не стихають гарячі дискусії щодо того, наскільки вони потрібні людству і що більше вони з собою несуть – користь чи навпаки – зло. Тому, восьмикласники разом із класним керівником Дисар Я.В. вирішили з’ясувати  як ставитись до ГМО, чи споживати трансгенні продукти, а також,  сформувати в юних особистостях  відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я свого оточення як найвищих суспільних та індивідуальних цінностей.
Підліткам потрібні не лише знання, а й життєві навички, що допомагають робити життєвий вибір, досягати цілі, коригувати поведінку, оцінювати ризики, зберігати і покращувати здоров’я та його якість. Проект виправдав очікування, адже учні,  здійснюючи пошукову роботу, ознайомились з історією появи, класифікацією й дією генетично модифікованих організмів; висвітлили передову систему поглядів на можливості використання ГМО, з’ясували природу їхнього впливу на організм людини; сформували власну позицію щодо використання генетично модифікованих організмів, і як наслідок, визначили для своєї родини основні аспекти дотримання норм здорової їжі.

У реалізації проекту прийняло участь 28 учнів, батьки, вчителі та класний керівник. Основний обсяг робіт над проектом здійснювався за рахунок опрацювання наукової літератури, школярі засобами ІКТ в мережі інтернет знаходили потрібну інформацію, власноруч створювали презентаційний матеріал.   “Генетики” підготували презентацію: “Що ми знаємо про ГМО”, провели промоакцію «ГМО за і проти» у форматі шкільної радіолінійки, випустили інфо-лист: «Процес генної модифікації» та виготовили постер «Історія виникнення та розвитку ГМО». Групою “Технологи” було продемонстроване слайд-шоу: «Технологія виробництва ГМО продуктів», створено буклет: «ГМО – це корисне відкриття чи спосіб отримання прибутку» та інфо-лист: «Трансгенні компоненти в їжі». Під час проекту визначили найкорисніші та шкідливі продукти для власного здоров’я.  А “Медики” провели серед учнів гімназії анкетування щодо обізнаності про трансгенні організми, підготували дайджест «Вплив ГМО на навколишнє середовище» та презентуючи медичні дані «Дія ГМО на людський організм»,  провели дискусію на тему: «Як харчуватися не вживаючи трансгенні продукти».

Діяльність творчих груп учнів за напрямками презентувалась на позакласному заході «Дбати про здоров’я – це дбати про життя!». Наприкінці  заходу учні мали змогу оцінити один одного та поділитись своїми враженнями від проекту.

Яна Дисар, класний керівник 8-Б класу