Реалізовано проєкт з профорієнтаційного виховання  «Моя професія-виклик сьогодення»

Ми – випускники 2022 року! Закінчення навчального року закарбується у нас в пам’яті як час війни з рашистами! Багато українців втратили роботу під час війни. Декому фізично ніде працювати, послуги інших вже не актуальні, а багато просто втекли з-під обстрілів, залишивши робоче місце, кількість найманих працівників та підприємців, які фактично стали безробітними, вимірюється мільйонами. Очевидно, що частина тимчасово безробітних знайдуть нову роботу за кордоном, або на західній Україні.  А що робити випускникам, на який ринок праці орієнтуватись? Чи доцільно обирати професію, яка, на сьогодні, втратила значимість, адже в Україні триває війна. І, напевно, потрібно направити нам, одинадцятикласникам, всі свої знання, бажання, власну гідність та патріотизм на захист нашої країни та здобути таку професію, яка би забезпечила відбудову нашої країни у всіх напрямках.

Тому, відповідно до загальних змін в нашій державі, а також враховуючи наслідки втручання агресора, ми вирішили дізнатися, які професії будуть популярними в найближчому майбутньому в Україні, адже попит на деякі професії з’явиться вперше, зокрема і на ті, які потребуватимуть концептуально нових навичок.

У реалізації проєкту «Моя професія-виклик сьогодення» прийняли участь  учні 11-го класу, батьки, вчителі, практичний психолог, бібліотекар, ЗДВР та класний керівник. Основний обсяг робіт над проєктом здійснювався за рахунок опрацювання наукової літератури, школярі засобами ІКТ в мережі інтернет знаходили потрібну інформацію, власноруч створювали презентаційний матеріал, виховні заходи проводились як у дистанційному форматі так і в очному.

На початку проєкту розробили кроки своєї діяльності, визначили місію, напрямки роботи та завдання.

В ході проєкту реалізували заплановані напрямки: за модулем «Військові» реалізовано: мотиваційний лист, виховна справа «Герої нашого часу», урок-звитяги, презентація «Військові звання в ЗСУ», за модулем «Психологи» реалізовано: мотиваційний лист, діагностування учнів, день відкритих дверей- «Кафедра психології ЧНУ, психологічне просвітництво для батьків на тему професійного визначення учнів в умовах воєнного стану; за модулем «Медицина» реалізовано: мотиваційний лист, рекламний постер, каталог «Військово медичні навчальні заклади України»; за модулем «Будівництво, архітектура» реалізовано: мотиваційний лист, путівник спеціальності, пам’ятка обираючому професію; за модулем «Енергетика» реалізовано: мотиваційний лист, гід для майбутнього енергетика, афіша онлайн-курсу «Кар’єра в енергетиці – це круто!»; за модулем «Оборонна промисловість» реалізовано: .мотиваційний лист, інфо-дайджест «Інновації українського оборонного комплексу», бесіда на тему «Мінна безпека», історичний репортаж «Зброя століття», презентація «Техніка та озброєння УА»; за модулем «Освіта» реалізовано: мотиваційний лист, виховна справа «Творення українського всесвіту», зустріч з викладачами коледжів та Вузів, батьківський лекторій «Від ЗНО до Мультипредметного тесту»; за модулем «Волонтери-поклик душі» реалізовано: мотиваційний лист, консультування в організації волонтерської допомоги, робота на волонтерських пунктах, волонтерський путівник «Твори добро».

Наприкінці  проєкту прийняли участь у виховному заході «Лікбез на тему «Професії майбутнього: які спеціалісти будуть затребувані в майбутньому»» та мали змогу оцінити один одного та поділитись своїми враженнями щодо очікуваних результатів.

 

Учні одинадцятого класу та Яна Дисар, класний керівник