Ви пішли за свободу стояти,
За вільне і мирне майбуття.
Тримайтеся любі і вірні солдати,
Боріться за наше із вами щасливе життя.
В останні роки зросла увага до проблем теорії і практики естетичного виховання особистості, як найважливішого засобу формування її ставлення до дійсності, засобу морального і розумового виховання та формування всебічно розвинутої, духовно – багатої особистості. При цьому формувати особистість і її естетичну культуру, – особливо важливо в найбільш сприятливому для цього у будь-якому шкільному віці.
Усвідомлення школярами того, що великі справи починаються із маленьких вчинків (посадженого дерева, допомоги ближньому), призводить не лише до конкретних дій, але й до набуття позитивного досвіду громадської співучасті. Залучення учнів до практичної діяльності має стати для них практично першим знайомством із елементами громадянського суспільства, а перші позитивні результати переконають їх у тому, що навіть невелика суспільна група свідомих громадян може реально та практично реалізовувати свій патріотичний потенціал, змінюючи на краще стан справ малої та великої Батьківщини. «Нехай в Україні буде мир!», «Допоможемо бійцям!», «Повертайтесь додому живими!» — ці та інші лозунги чуємо щодня на роботі, на вулиці, у соцмережах. Люди збирають кошти, відправляють ліки, речі й листи в зону бойових дій, з радістю зустрічають своїх героїв, котрі повернулися з фронту. Напружена ситуація в нашій країні вимагає рішучих дій від дорослих, та не залишила байдужими дитячі серця.
Саме тому, на початку І семестру учні 7-Б класу в рамках загальношкільного проєкту «Крок до зірок» розпочали працювати над класним проєктом з естетичного виховання «Краплинка добра для бійців ЗСУ».
Метою проєкту є вшанування пам’яті героїв національно-визвольних змагань, мужності та героїзму сучасних захисників суверенітету і територіальної цілісності України – воїнів АТО; утвердження ідеалів свободи і демократії, збереження історичної пам’яті про доленосні події в Україні початку ХХІ століття та сприяння дальшому зміцненню патріотичного духу в учнівської молоді; привернення уваги дітей до глибокого осмислення героїчної історії України і рідного краю; виявлення обдарованих дітей, підвищення їх художнього та виконавського рівнів.
Виконуючи проєкт, учні мали змогу дізнатися про те, як може підтримувати їх
естетичне виховання в умовах війни, про те, чому у часи найбільших випробувань потрібно бачити прекрасне, та як творчість допомагає реабілітуватися дітям, які приїхали з обстріляних міст.
В реалізаціїї даного проєкту прийняли участь учні, батьки, вчитель з технологій та класний керівник. Основним етапом було виготовлення оберегів та листівок для воїнів. Силами учнів створено буклети «14 жовтня – День Козацтва», «День ЗСУ», презентацію «Видатні художники України», проведено виховну справу на тему проєкту «Сучасні українські пісні в умовах війни». Разом з вчителем з технологій Процюк І.І. та класним керівником виготовили обереги для воїнів. Деякі роботи дітей, створені на кружку «Бісероплетіння», презентували на виставках класу та передали військовим.
Коли такий сувенір військовим приходить разом із гуманітарною допомогою, їх це розчулює до сліз. Вони записують відео нам та пересилають його. Школярі продовжують створювати роботи. Видно по ним, як вони розчулюються. Як у них сльози на очах проступають.
Працюючи над проєктом, ми дізналися багато цікавого, пов’язаного з історією українських художників, свят: День Козацтва та День ЗСУ, отримали задоволення від отриманої роботи, тому що створили це власними руками.
Отже, кінцева мета проєкту – це людина, володіюча умінням трудитися, бажанням творити та розвивати такі якості і здібності, які дозволять їй не тільки досягти успіху в певній діяльності, але і бути творцем естетичних цінностей, насолоджуватися ними і красою навколишньої дійсності, розуміюча красу життя і красу мистецтва – досягнута.
Класний керівник 7-Б класу: Р.Г. Одажіу