Проєкт з профорієнтаційного виховання «Професія моєї мрії»

На початку навчального року учні 11 класу в рамках загальношкільного проєкту «Крок до зірок» розпочали працювати над  власним класним проєктом з профорієнтаційного виховання «Професія моєї мрії». Обрали цю тему, так як неодноразово ми бачимо, скільки молодих людей працюють не за отриманою спеціальністю, а це свідчить, що ресурси держави і батьків витрачаються неефективно. Тому профорієнтація учнів має розпочинатися якомога раніше. Це допоможе дітям визначатися зі своїми інтересами, надасть можливість сформувати свої уявлення про професії та обрати напрями подальшого навчання. Питання вибору майбутньої професії  розглядалося ще в дев’ятому  класі, а зараз настав  час одинадцятикласникам більше заглибитись в «професійний світ», виявити спрямованість особистості в будь-якій професійній діяльності, визначити здібності, професійні якості, таланти та зрозуміти в яких областях вони знайдуть своє застосування.

У реалізації проєкту прийняли участь  учні 11-го класу, батьки, вчителі, практичний психолог, бібліотекар та класний керівник. Основний обсяг робіт над проєктом здійснювався за рахунок опрацювання наукової літератури, школярі засобами ІКТ в мережі інтернет знаходили потрібну інформацію, власноруч створювали презентаційний матеріал, виховні заходи проводились як у дистанційному форматі так і в очному.

На початку проєкту школярі розробили кроки своєї діяльності, визначили місію, напрямки роботи та завдання.

В ході проєкту учні реалізували заплановані напрямки: прийняли участь в першому уроці «Втілюємо мрії на благо України й творимо її майбутнє!»; організували літературну світлину «Професія літератор-зустріч з письменником Георгієм Ботою»; провели круглий стіл «Моя майбутня професія — юрист»; взяли участь у Всеукраїнському онлайн-уроці з профорієнтації та в навчальному онлайн-квесті з безпечного працевлаштування;  зустрілися з поліцейскими та рятувальниками: «Професії  захисту життя та  порядку»; пройшли тестування на самовизначення професій; організували та провели тематичний тиждень профорієнтації; отримали консультування центру зайнятості з питань професійного самовизначення; створили проморолик «Професія моєї мрії» та збірку рекламних листів «Хочу бути…»; спільно з психологом школи взяли участь у виховному заході «Усвідомлений вибір професії, як запорука життєвого успіху». Наприкінці  проєкту учні мали змогу оцінити один одного та поділитись своїми враженнями щодо очікуваних результатів.

Яна Дисар, класний керівник 11 класу