Вчимося й творимо разом…

«Чого б ти не навчався,

ти навчаєшся для себе.»

Петроній

Провідною ідеєю освіти на сучасному етапі в українській державі є гуманізація, адже гуманітарна освіта є засобом і сферою формування державного етносу, розвитку особистості як найвищої цінності суспільства. Щоб забезпечити ефективність навчання, повноцінність уроку, необхідно поєднувати репродуктивну,  пошукову , творчу діяльність. Педагогічний процес на уроках зарубіжної літератури будується за принципом діалогу, полілогу і багатий на імпровізації. Тут не існує нормативної, однозначної істини. Важлива умова при цьому — ціннісно-смислова рівність дорослого й дитини, тобто кожен пізнає світ без обмежень. Традиційний підхід до освітнього процесу в основному орієнтований на формування комплексу знань, умінь та навичок. Проте ціннісні орієнтації вже інші. Освіта сьогодні переходить  до компетентнісно-спрямованої, тобто до способів застосування знань і умінь на практиці.

У наш час проблема компетенцій потрапила до освіти та зайняла в ній головуюче місце, що пов’язується з інформаційним вибухом останнього часу та змінами, які відбулися внаслідок використання інформаційних технологій, швидкого впровадження наукових розробок не лише в економічну сферу, але й у повсякденне життя людей.

Предмет зарубіжна література займає особливе місце, він дає учням знання про світобудову, ставить акцент на смислових та світоглядних аспектах, допомагає знайти ціннісні орієнтації. Важливо, щоб школа давала не тільки суму конкретних знань, але і навчала спостерігати, досліджувати, узагальнювати, робити самостійні висновки, розвивала креативне мислення, тобто формувала творчу компетенцію.

Творчість – це завжди втілення індивідуальності, форма самореалізації особистості, це можливість виразити своє особливе неповторне відношення до світу. Так під час вивчення розділу «Слухаємо голоси природи» в 5 класі , учні в повній мірі показують не тільки свої знання, а й  творчість. Саме вона допомагає дітям відкрити їхнє сприйняття того чи іншого твору.  Вивчаючи твір Редьярда Кіплінга  «Мауглі»,  п’ятикласники дуже креативно підійшли до вивчення цього оповідання. Отримавши різноманітні  цікаві завдання , учні об’єдналися в групи за інтересами та творчо виконували свої роботи, використовуючи всі засоби : цифрові сервіси,  переглянули фільми, дізналися з науково-популярних текстів  про тварин і явища природи.  Завдяки активізації творчої компетенції учень пізнає радість пошуку й радість відкриття.

Предметне навчання – це тільки основа для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності учнів. Головне, щоб дітям було цікаво вчитися й  розвивати себе, пізнавати світ, що ми з ними й  робимо на кожному уроці. Разом вчимося творити!

Вчитель зарубіжної літератури

Новоселицького ліцею №1

Тетяна Дідух-Бойчук